Thursday, November 16

Strikking er STAS!


Ny aktivitet på ungdomskontoret i Armenia Røde Kors: STRIKKING!

Jer i gang med å strikke en hals i beige, a la den jeg har på meg her som jeg lagde i Noreg. Har tenkt å feste på noen matchende paljetter og donere til perle-gruppa for salg. Vi venter fortsatt på få reise til regionen i sør (de sliter med å finne husrom til oss), og da er det både gøy og godt å ha noe matnyttig å pusle med imens.

"Mønsteret" er falsk patent/perlestrikk, and it goes like this:

1. pinne: 2 rett, 2 vrang, 2 r, 2 v osv ut pinnen (avslutter med 2 v), 2. pinne: 1 v, 2 r, 2 v, 2 r osv (avslutter med 1 v), 3. pinne som 1. pinne, 4. pinne som 2. pinne. (Fikk oppdatert oppskrift av mamma på msn i går...)

64 masker per runde. En fin karusell av rett og vrang og masker på en snor. Vips! Så er en hals straks klar. Og den kan også brukes som alternativ til hijab for de som måtte ønske det:



Oi, GLADNYTT: Vi får lov til å selge smykkene våre på "The Club" down town. En nydelig kafe/bar/restaurant nede i en kjeller med vegger full av stein og stearinlys. Vi skal stille ut bilder av et dormitory i Yerevan med barna som er med i Smiley Club ("leksehjelp" med frivillige fra Armenia Røde Kors) for å vise hva folk støtter NÅR de kjøper smykker av oss.

Skal vise dere skattekammeret vårt når mer er laget. De frivillige lager nydelige smykker, tro meg!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Fantastisk Rannveig, - jeg er nemlig en skapstrikker selv! Men for meg så går det så godt som utelukkende i sokker og votter.

Skal prøve meg på en hals :-)

5:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jøsses, imponerende søss! Du e så utrolig flink!!! Artig å sjekk bloggen din!! tænke på dæ massø:) Håpe du har det kos i Armenia!!

1:30 PM  
Blogger RØD said...

Hallo Monika og soess!! Takk for stoetten. Dere er hjartans velkomne til aa laere oss mer strikking, dere kan mye mer enn meg! :)

8:04 PM  

Post a Comment

<< Home