Wednesday, October 25

I want to ride my bicycle


Det er bare en ting som sålangt har klart å skremme meg og provosere meg i Armenia. Jeg møter den hver dag, og håper jeg aldri blir vant til den, for da kan den ta meg.

Jeg snakker selvsagt om trafikken i Armenia.

På lørdag gikk jeg og Kaja i Yerevans gater sammen med CSI (Civil Society Institute, der vår venn Fouad nå jobber) for å vise bilistene at vi er sårbare som myke trafikanter.

Jeg så syklister i Yerevan for første gangen den dagen. Det finnes ingen sykkelsti i gatene, og overgangene er livsfarlige. Folk kjører på rødt, og den grønne mannen varer bare noen få sekunder før den forsvinner uten å blinke.

Vi ville vise bilistene og folk i gata at vi trenger å beskyttes bedre i trafikken.

Kanskje de ser oss neste gang vi skal over veien...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home