Thursday, October 12

Jeg sa det på armensk!


Armenia Røde Kors Ungdom arrangerte gratis AIDS-konsert 10. oktober og fikk med seg kjente armenske artister, dansere, 650 publikummere og mange lokale TV-stasjoner.



Og jeg hadde en mini-tale foran alle disse armenerne. På armensk.

(Som jeg vurderte å spise opp like før jeg skulle opp på scena for så å skylde på mr. Dog who ate my speech....)

Skrev den først på norsk, oversatte til armensk via engelsk ord for ord, og skrev den så om til bedre armensk med god hjelp fra Røde Korsere. Pugga teksten søndag, mandag og tirsdag. Klarte det nesten utenat, men brukte jukselapp på scenen. Hadde håpet på en applaus til slutt, men de klappet etter hver setning. (Og det skulle vise seg å være et veldig smart sjekke-triks...)

Vi hadde info-stand og quiz før konserten som jeg var med på å forberede og rigge opp. Spennende saker. Hiv/AIDS-kampen er universell, og jeg har god nytte av erfaringene fra Aktivt Valg i Trondheim samtidig som jeg plukker opp ideer herfra som jeg vil ta med meg hjem til Norge igjen. En vinn-vinn-situasjon. :)

På slutten av konserten danset nesten halve salen, armensk folkedans. Artig, artig. Jeg havnet mellom to unge menn på scena til slutt (ikke de på bildet), den ene spurte om telefonnummeret mitt, han andre sa "Ai låv jo". KVAKK!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Du er dronninga, RØD. Visste du ville ta Armenia og folket der med storm.
Stor klem frå Maria

10:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

Imponerende Rannveig! Jeg tror du er den første ungdomsdelegaten som har holdt tale på armensk etter så kort tid i landet....Og belønninga lot ikke vente på seg forstår jeg; ai låv ju.

12:03 PM  
Blogger Sarpeknut said...

Yes kez sirumen, Rannveig! ;-) Synes du må legge ut talen også!

7:20 PM  

Post a Comment

<< Home